4 Ağustos 2008 Pazartesi

Evliliği Sarsan Davranışlar

EVLİLİĞİ SARSAN YANLIŞLAR
1. ESININ KISILIGINE VE AİLESİNE KARSI AGIR ELESTIRIDE BULUNMA
Esinin kisiligini kucuk dusurucu, onur kirici sozler sarf etmek sevgiyi zedeler. "Sen hep boylesin, hep beceriksizsin." suclamalarina sitemkar ve biraz da hakaret iceren "Hep kendi bildigini okudun. Beni dinlemedin." sozleri suclayici elestirilerdir. Senin ailen şöyle böyle gibi eleştirilerde bulunmak.
2. ISI YOKUSA SURME
Gunun birinde eslerden birinde olumlu bir degisIklik olmustur veya gittikleri doktor dinlenilmis ve kisi olumsuz bir davranisindan vazgecmistir. Diger es "On yildir sana soyledim; ama beni dinlemedin, baskasi deyince daha mi kiymetli oluyor?" bicimindeki konusmalar esi uzen ve geriye dondurebilecek tarzdadir.
3. GECMISI HATIRLATMA
Evlilik hayati boyunca insanlarin olumsuz hatiralari olmustur. Kavgalar, tartismalar, atismalar ya da unutulan anlar, yapilan yanlis davranislar olagelmistir. Evlilik hayati boyunca bu kotu hatiralarin esler tarafindan tekrar tekrar isitilarak ortaya konulmasi iliskileri zedeler.
4. GENELLEMEDE BULUNMA
Esinize bir kalip bicerek o kaliba sokan ifadeler kullanmak, onu kotu bir fiille damgalamak da buyuk hatalardan biridir. "Ben senin icin degistim, sen benim icin hicbir seyden vazgecmedin. Cok bencilsin..." sozleri evliligi yipratir.
5. ESININ AKLINI OKUMA
Ciftler arasinda diyalog tek tarafli olmaya basladiginda esler birbirlerine mesafe koymaya baslarlar. Surekli ignelemeler, kavgalar, atismalar artik kadin ve erkegi kendi dunyasina itmistir. Erkek de kadin da kendi dunyasinda esiyle konusmaya baslar. Kafalarinda kurduklari seyler zaman zaman birbirlerinin hareketlerine yorumlar cikarmaya neden olur. "Senin ne demek istedigini biliyorum. Ben senin bakisindan anlarim." gibi sozlerle esinin mimik ve hareketlerinden anlamlar cikarilmaya baslanilir.
6. KENDINI HEP HAKLI GORME
Hatalar, yanlisliklar iki taraftan da kaynaklandigi halde kim daha hakli, adeta "mahkeme" kuruluyor.
7. KONUSURKEN SOZLERIN KESILMESI VE SES TONUNU YUKSELTMESI
Iletisimde en onemli husus konusan insani sonuna kadar dinlemek, cok gerekliyse aralara girmektir. Dinlemek, anlamak ve kendimizi anlatmamiz gerekiyor. Bunun yolu da saygiyla dinlemek, ses tonunu yukseltmemektir.
8. ESLERDEN BIRININ KENDISINI TERAPIST YERINE KOYMASI
'Senin hasta oldugunu biliyorum, nedenlerini de biliyorum. Senin ne zayifliklarin var hepsini kesfettim, ne yapman gerektigini soyluyorum, beni dinlesen doktora filan da ihtiyacin olmaz' gibi sozler dogru degildir. Es ne kadar bilgili, tecrubeli olursa olsun kendini doktor yerine koymamalidir.